10/3/12

Όταν η ποίηση συναντάει το ρεαλισμό και σκιαγραφεί τόσο εύκολα τις ψυχές των ανθρώπων...

Είμαστε κάτι ξεχαρβαλωμένες
κιθάρες. Ο άνεμος όταν περνάει,
στίχους, ήχους παράξενους ξυπνάει
στις χορδές που κρέμονται σαν καδένες.

Είμαστε κάτι απίστευτες αντένες.
Υψώνονται σαν δάχτυλα στα χάη,
στην κορυφή τους τ' άπειρο αντηχάει,
μα γρήγορα θα πέσουνε σπασμένες.

Είμαστε κάτι διάχυτες αισθήσεις,
χωρίς ελπίδα να συγκεντρωθούμε.
Στα νεύρα μας μπερδεύεται όλη η φύσις.

Στο σώμα, στην ενθύμηση πονούμε.
Μας διώχνουνε τα πράγματα, κι η ποίησις
είναι το καταφύγιο που φθονούμε.

~Κώστας Καρυωτάκης

6 σχόλια:

  1. Δεν πιστεψα ποτε οτι ο Καρυωτακης αυτοκτονησε επειδη ειχε μια μαυρη και αραχνη αποψη για την ζωη.
    Οπως και το ποιημα που παραθετεις εδω, αντιλαμβανοταν τα πραγματα με μια γλυκια μελαγχολια. Ολοι οι ευαισθητοι ανθρωποι ειναι μελαγχολικοι. Και πιο ειλικρινεις και πιο αληθινοι.

    Οσους αξιολογους ανθρωπους εχω γνωρισει, παντα εχουν μια μελαγχολια στην οψη τους. Ειναι αδυνατο να ζεις και να νιωθεις χωρις να μην πικραινεσαι απο αυτα που βλεπεις. Και ομως συνεχιζεις να ζει.

    Τα φιλια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε και εγώ. Μπορεί οι περισσότεροι να μην αντέχουν τα ποιήματά του και να τα συγκαταλέγουν με ό,τι πιο στενάχωρο υπάρχει, όμως εγώ νιώθω πως ήταν από τα λίγα άτομα που καταλάβαινε τι σημαίνει ουσιαστικά να ζεις.
      Όταν μπορείς και καταλαβαίνεις την ουσία πέρα από το φαίνεσθαι και νιώθεις πέρα από το πρέπει, τότε μόνο καταλαβαίνεις πως η πολυπόθητη αλήθεια είναι αυτή που πονάει περισσότερο. Όλα έχουν ένα τίμημα σε αυτή τη ζωή...και ο Καρυωτάκης νομίζω πως αυτό το αποδέχτηκε.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  2. είναι πραγματικός θησαυρός... <3 Απο τα αγαπημένα μου!

    " κι η ποιησις είναι το καταφύγιο που φθονούμε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν σπάνιος άνθρωπος από το λίγο που τον έχω καταλάβει μέσω της γραφής του και μια τεράστια προσωπικότητα.
      'Όταν οι άνθρωποι θέλουν να πονείς, το μπορούνε με χίλιους τρόπους'...ποιος άλλος θα μπορούσε να αποτυπώσει τόσο καλά τη σκληρή πραγματικότητα;
      Καληνύχτα.

      Διαγραφή
  3. Εξαιρετικός ποιητής ο Καρυωτάκης. Προσωπικά μέσα στους τρεις αγαπημένους μου μαζί με τον Λειβαδίτη και τον Ρίτσο. Όμορφες οι αναρτήσεις σου, συνέχισε έτσι Christina! Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ τον ξεχωρίζω ως έναν από τους αγαπημένους μου! Ευχαριστώ πολύ Κωνσταντίνε!
      Καλό βράδυ και σε εσένα! (:

      Διαγραφή

χμμ...