1/4/12

Υπάρχει άραγε Θεός;

"Πιστεύω ότι ο άνθρωπος ξεμπερδεύει με τον Θεό όσο περισσότερο εξοικειώνεται με την ιδέα του θανάτου. Ο σεβασμός προς τον θάνατο σε κάνει άθεο. Είναι απίστευτο το τι έχουν σκαρφιστεί κατά καιρούς οι άνθρωποι για να αποκλείσουν τον θάνατο από τη ζωή τους. Κάποιες θρησκείες βρίσκουν παρηγοριά στην υποτιθέμενη μεταθανάτια ζωή, θεωρώντας ότι οι νεκροί δίνουν ραντεβού σε ένα είδος reunion πάρτι με καλεσμένα όλα τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Οι Αιγύπτιοι συσκεύαζαν τους νεκρούς τους σαν σάντουιτς προκειμένου να διατηρηθούν ωραίοι και φρέσκοι κτλ. κτλ.."
~Ίρβιν Γιάλομ

Συγκαταλέγω τον εαυτό μου στους Αγνωστικιστές. Δεν μπορώ να ξέρω, ούτε και θα μπορέσω ποτέ να μάθω -πριν αποδημήσω τουλάχιστον- εάν ο Θεός υπάρχει, ή εάν είναι μια πολύ όμορφη ιστοριούλα που σκαρφίστηκε ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος. Για το μόνο που είμαι σίγουρη είναι πως ο Θεός χρειάζεται. Όπως και η πίστη. Είναι ανάγκη να πιστεύουμε πως υπάρχει κάποιος και μας προσέχει. Είναι ανάγκη να νιώθουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας. Είναι ανάγκη να πιστεύουμε πως δεν θα χαθούμε όταν φύγουμε από αυτόν εδώ τον κόσμο.
Ο σπουδαίος Γιάλομ, είπε κάτι πολύ σωστό. Δεν θα μπορούσα να το παραβλέψω, καθώς από τη στιγμή που διάβασα την άνωθεν συνέντευξή του, δεν μπορώ να τη βγάλω από το μυαλό μου. Και αν αυτό που μας ωθεί να πιστεύουμε είναι μονάχα ο φόβος; Εάν η λεγόμενη πίστη, είναι απλά μια πιο εύηχη του ιδίου πράγματος; Όσον αφορά εμένα λοιπόν, ελπίζω να υπάρχει Θεός. Δεν θέλω να νιώθω πως είμαι μόνη μου. Δεν πιστεύω όμως ότι υπάρχει. Η ύπαρξη θα πρέπει να βεβαιώνεται από εμπειρία. Και όποιος  σκαρφίστηκε το Θεό, του αφαίρεσε το μοναδικό πράγμα που θα μπορούσε να τον επιβεβαιώσει. Την εμπειρία.
Ίσως να κάνω λάθος. Και ελπίζω να μην προσβάλλω κανέναν με τις απόψεις μου. Χαίρομαι μονάχα που είμαι η κυρία των επιλογών μου, και εάν όντως υπάρχει, αργά ή γρήγορα η αλήθεια θα αποκαλυφθεί. Όπως πάντα άλλωστε... 

2 σχόλια:

  1. Καλησπερα Χριστινα μου και καλο μηνα. Και εγω απο αθεος νομιζω περασα εν τελει σε αγνωστικιστη. Ειναι η μονη λυση που μπορει να δωσει ο ανθρωπος στο ερωτημα για την υπαρξη του θεου, λογικα σκεπτωμενος. Τα υπολοιπα ειναι απλα εικασιες, και οχι δεδομενα.


    Πολυ σκεφτεσαι για 17 χρονων κοπελα! Καλο αυτο! Συνεχισε ετσι! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Αλχημιστή!
      Ο προβληματισμός και η συνειδητοποίηση δεν έχουν ημερομηνία έναρξης...και ελπίζω ούτε ημερομηνία λήξης.
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή

χμμ...