5/5/12

στο ράφι μου παλιές φωτογραφίες...

Κοιτώντας παλιές φωτογραφίες, με πλημμύρισαν συναισθήματα που δεν ήξερα ότι υπήρχαν...ακόμη τουλάχιστον.
Τι και αν λέω στον εαυτό μου πως δεν αξίζει. Τι και αν όντως δεν αξίζει. Θυμάμαι πως κάποτε -και αυτό το κάποτε φαντάζει πια τόσο μακρινό- άξιζε. Κάποτε περνούσαμε ωραία. Κάποτε γελούσαμε. Κάποτε μιλούσαμε ειλικρινά. Τώρα όμως όλα αυτά είναι μέσα σε παλιά κουτιά φυλαγμένα στα ράφια μου...
Ίσως γι'αυτό να μην μου αρέσουν οι φωτογραφίες. Ποτέ δεν μου άρεσαν ιδιαιτέρως οφείλω να ομολογήσω, όμως τώρα που το σκέφτομαι, όχι όλων των ειδών. Δεν μου άρεσαν ποτέ οι φωτογραφίες με εφήμερα γεγονότα και πρόσωπα. Πάντα ένιωθα μια έμφυτη απέχθεια προς το μάτι αυτό της κάμερας που καραδοκούσε να με αποτυπώσει σε μια εικόνα που ήξερα πως δεν θα κρατούσε για πολύ.
Θα μου πείτε, και πού ήξερες πόσο θα κρατήσει το καθετί; Δεν ήξερα είναι η απάντηση. Γι'αυτό σπάνια λέω όχι όταν θέλουν να με φωτογραφήσουν. Όμως ανησυχώ όταν μου βγαίνει αυθόρμητο το Όχι...
Και εν τέλει μάλλον είχα δίκιο. Γιατί οι αναμνήσεις πολλές φορές είναι καλύτερο να ξεχνιούνται, παρά να μένουν στη θύμηση και να πονάνε...

Παρόλα αυτά -για να αλλάξουμε κλίμα- λατρεύω τη φωτογραφία! Και νομίζω πως τραβάω γλυκούλικες! (:
Όσοι ενδιαφερόμενοι προσέλθετε για μια φωτογραφία! Ερασιτεχνική μεν, ιδιαίτερη δε!

12 σχόλια:

  1. Φωτογραφια ειναι η τεχνη να συλλαμβανεις την στιγμη για εμενα. Οι φωτογραφιες ειναι τοσο απολαυστικα εφημερες: ενα κλικ απο την ζωη μας.

    Η ζωη ειναι ομορφη επειδη παντα ερχεται κατι νεο, μια νεα πηγη χαρας να μας ανανεωσει, μια νεα λυπη για να μας ριξει στα πατωματα. Για αυτο πιστευω ειναι τοσο αφορητα απολαυστικη, γιατι ειναι παντα γεματη συγκινησεις, καλες η κακες, αν εχεις τα ματια και την καρδια ανοιχτα για να την ρουφηξεις μεχρι του μεδουλι.

    Καλο σου βραδυ καλη μου φιλη...Και μην σε απασχολουν ανωνυμοι σαν αυτους στο μπλογκ μου. Σκοπος ειναι να πιστευουμε αυτα που πιστευουμε με την καρδια μας, ειλικρινα, χωρις συμφερον. Μονο τοτε ειμαστε εμεις. Ολοι οι αλλοι αγονται φερονται με τις περιστασεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως είσαι κατεξοχήν εμπειριστής!
      Έχεις δίκιο όμως! Η ζωή είναι ό,τι πιο συναρπαστικό θα μας τύχει ποτέ και τώρα θα ζήσουμε την έντασή της!
      Ιδεολογίες πολλές! Αλλά ιδεολογήματα ακόμη περισσότερα!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  2. Το ειχες πει και παλαιοτερα...Δεν ειχα ακουσει ξανα για φιλοσοφικη θεωρηση "εμπειριστων". Τι εννοεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα! Να τι κάνει η θεωρητική! Μην νομίζεις και εγώ φέτος τα έμαθα!
      Εμπειριστικές απόψεις υποστήριζαν ο Αριστοτέλης, ο Επίκουρος, οι σοφιστές...και είναι το λεγόμενο tabula rasa. Η αντίληψη πως όταν ο άνθρωπος γεννιέται είναι ένα άγραφο χαρτί που μέσω των εμπειριών, των αισθήσεων και των παραστάσεών του καθ'όλη τη ζωή του σχηματίζει τις πεποιθήσεις του.
      Το αντίθετο είναι ο Ορθολογισμός που λέει πως στον άνθρωπο υπάρχουν έμφυτες οι ιδέες του, πριν και ανεξάρτητα από οποιαδήποτε εμπειρία. Και τέτοιες θεωρίες είχε ο Ντεκάρτ (cogito ergo sum-σκέφτομαι άρα υπάρχω), ο Πλάτωνας κλπ!
      Ελπίζω να βοήθησα κάπως!

      Διαγραφή
    2. Αααα μαλιστα ναι τωρα καταλαβα. Δεδομενου οτι εχω ιδιαιτερη συμπαθεια ειδικα στον Επικουρο και τον Αριστοτελη καθως και στους προσωκρατικους νομιζω οτι ναι, μπορεις να με καταταξεις στους εμπειριστες! :)

      Διαγραφή
    3. Χαχαχα χαίρομαι που το πέτυχα!

      Διαγραφή
  3. Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν συναισθήματα και συμφωνώ με τον Αλχημιστή είναι η τέχνη του να αποτυπώνεις στιγμές. Στιγμές στις οποίες είσαι ευτυχισμένη συνήθως και θες αυτό να μείνει για να το θυμάσαι.. Για μένα αυτό είναι οι φωτογραφίες, όμορφες στιγμές με αγαπημένα και πολύ αγαπημένα πρόσωπα που τις κοιτώ και τις ξανακοιτώ και νιώθω καλά ακόμα κι αν αυτά τα πρόσωπα δεν είναι κοντά μου καμιά φορά.. Ίσως αφήνουν ένα αίσθημα μελαγχολίας.. Εντάξει είναι λογικό.. Όμως σου δίνουν έτσι τη δυνατότητα να φέρεις στη μνήμη σου πάλι και πάλι έντονες στιγμές.. Αυτό θεωρώ πως είναι οι φωτογραφίες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι όμως κάπως δύσκολο να σκέφτεσαι πως ό,τι στιγμές είχες ζήσει κάποτε, έχουν απλά χαθεί;
      Κατά τα άλλα συμφωνώ απολύτως! Έχω στιγμιότυπα από τόσο υπέροχες στιγμές! Που ακόμη και αν δεν επαναληφθούν, χαίρομαι που τα έζησα και κάθε φορά που τα θυμάμαι γελάω! :)
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  4. 1)Θα έλεγε κάποιος ότι η θεωρία απέχει πολύ από την πράξη! Ναι, είναι κατανοητό αλλά με την προϋπόθεση πως ποτέ δεν μπορούν να υπάρξουν αξεχώριστες. Κάπως έτσι συμβαίνει με τον ορθολογισμό και εμπειρισμό. Οι εμπειρίες από μόνες τους είναι καταδικασμένες να πεθαίνουν δίχως να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν! Αυτός ο Κανένας είναι ο ορθολογισμός-ένα πλαίσιο υποδοχής και επεξεργασίας των εμπειριών. Οι άνθρωποι είναι "συλλέκτες εμπειριών" χωρίς αυτό να είναι αρκετό.


    2)Όταν φωτογραφίζω το κάνω για να ανακαλύπτω εκ των υστέρων πράγματα που δεν έχω εντοπίσει αρχικά. Με τέτοιες ταχύτητες που ζούμε, η φωτογραφία είναι σαν μια στάση για να ακούσουμε το λαχάνιασμά μας! Είναι σαν ένα σημείο στίξης στην γλώσσα του σύγχρονου ανθρώπου.


    3)Ανάμεσα στην λήθη και την αμνησία προτιμούμε το πρώτο! Συνειδητά αποφασίζουμε πως κάποιες αναμνήσεις που αγγίζουν τον πυρήνα και την ουσία της ύπαρξής μας πρέπει να ξεχνιούνται. Ωστόσο, δεν ξεχνιούνται γιατί τις ανακαλούμε όποτε εμείς θέλουμε. Αυτό που "χάθηκε" το ξανακερδίζουμε. Με την αμνησία δεν συμβαίνει αυτό. Ό,τι χάθηκε δεν πρόκειται να επανέλθει. Είναι πολύ σημαντικό τις αναμνήσεις μας να μπορούμε να τις βλέπουμε από κάποια απόσταση -σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και με ,σαφώς, διαφορετική διάθεση.


    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν είμαι απόλυτη οπαδός του εμπειρισμού. Πιστεύω μεν στην τύχη -δεν μπορώ να δεχτώ πως υπάρχει ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο πίσω από όλα- όμως πιστεύω επίσης πως κάποιες ικανότητες τις έχει ο άνθρωπος μέσα του από πάντα. Τώρα εάν θα τις χρησιμοποιήσει είναι άλλο θέμα.
      Τώρα σχετικά με τα υπόλοιπα, συμφωνώ πως οι φωτογραφίες είναι ένα μέσο για να ξαναθυμόμαστε αυτά που έχουμε ζήσει. Και το καλύτερο είναι αυτό που λες. Να τις βλέπουμε από κάποια απόσταση!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Ούτε εγώ έχω άνεσηη μπροστά στο φακό!
    Δεν καταλαβαίνω πως 'στήνονται' τόσες γυναίκες.
    Ζηλεύω τα χαμόγελα τους...
    Μου αρέσει όμως να φωτογραφίζω εγώ!
    Ολα όσα κάνουν τα μάτια μου να βουρκώσουν από την ομορφιά.....
    Να αιχμαλωτίσω στιγμές όμορφες.....
    Να μην τις αγγίξει ο χρόνος....
    Καλό σου βράδυ Χριστινάκι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε καταλαβαίνω απόλυτα γλυκιά serenata! :)
      Ποιος δεν θέλει να θυμάται για πάντα τις στιγμές που τον άγγιξαν...
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή

χμμ...