19/7/12

Αφιερωμένο... Λησμονιά - Δημοσθένης Βουτυράς

Αφιερωμένο στον Phantoma που του άρεσε η προηγούμενη!
Ο Καπάρης έπαψε περιμένοντας να σταματήσει το χτύπημα της καμπάνας. Και όταν ο τελευταίος ήχος της έτρεξε στον αέρα τρεμουλιαστός ξακολούθησε την ομιλίαν του, αφού τύλιξε πρώτα γύρω στο λαιμό του το σάλι του, που του είχε ξεφύγει.
            — Πόσους και πόσους δεν έχουμε λησμονήσει! είπε. Πόσοι, που γνωρίσαμε μια φορά κι έναν καιρό είχαμε κάποια φιλία, αρχίζαμε να τους αγαπάμε και που μια μέρα χωριστήκαμε χωρίς να σκεφτούμε πως δε θα δει πια ο ένας τον άλλο. Άλλοι πάλι, που μαζί πηγαίναμε σκολειό, καθόμαστε στο ίδιο θρανίο, που μια μέρα κι αυτούς τους χάσαμε χωριστήκαμε και δεν τους ξαναείδαμε πια!… και σιγά, σιγά σβήσανε απ΄ τη μνήμη μας και μας είναι αδύνατο να τους θυμηθούμε! Ίσως μένει, βαθιά όμως, στην ψυχή μας η μορφή τους κρυμμένη, που μόνο ο ύπνος μπορεί να τη φέρει απάνω στην ενθύμησή μας, αλλ΄ όταν ξυπνήσουμε θα σβήσει πάλι, θα πάει στη θέση της χωρίς να δεις, να συλλάβεις τίποτα!… Πόσοι λοιπόν, απ΄ αυτούς δεν έχουνε χαθεί, δεν έχουνε πεθάνει… Προχτές το βράδυ ένα τέτοιο έβλεπα στον ύπνο μου, ένα τέτοιο! Είμαστε δυο παρέες, λέει, και καθόμαστε σ΄ ένα δωμάτιο ψηλό ενός σπιτιού, που μια φορά μικρός είχα κατοικήσει. Από μια μπαλκονόπορτα ανοιχτή φαινόντουσαν δέντρα ενός κήπου μεγάλου και μια λάμψη δυνατή, πέρα στον ορίζοντα.
            Κάτι λέγαμε, νομίζω, για πεθαμένους, για ψυχές.
            — Γιά, μου λέει ξαφνικά κάποιος απ΄ την παρέα μας, δείχνοντας έναν, που καθότανε μαζί μας σιωπηλός, έναν, που τον είδα να ‘ναι σκοτεινός και σαν αέρινος, αυτός είναι πεθαμένος, πέθανε στην Πάτρα!
            Εγώ το ήξερα και λυπόμουνα πολύ γι΄ αυτό, γιατί ήτανε φίλος μου, γνωστός μου παλιός, και ήθελα να μάθω, για να παρηγορήσω τη λύπη μου, αν αισθάνεται κι έτσι που ήταν, ό,τι πριν…
            Για πες μου, του λέω, και του είπα και τ΄ όνομά του, πώς σου συνέβηκε, τι αισθάνθηκες;
            Ο πεθαμένος άνοιξε τα χέρια του.
            — Ούτε θυμούμαι που πέθανα, ούτε τι τράβηξα!… Έφυγα απ΄ εκεί μόνο αφήνοντας το σώμα μου σα να πέρασα για μια στιγμή ένα σκοτεινό μέρος!,,,
            Στράφηκα στους φίλους μου.
            — Βλέπετε; τους είπα.
            Ένας απ΄ τους κυρίους, που ήτανε στην άλλη παρέα, πήρε το κάθισμά του και πλησίασε κοντά στον πεθαμένο.
            — Για πες μας πώς…
            Ήθελε να ρωτήσει να μάθει εκείνο το άλυτο, το παράξενο, το μεγάλο μυστήριο, αλλά το πρόσωπο του πεθαμένου πήρε μια έκφραση στενόχωρη κι είπε τραυλίζοντας :
            — Αφήστε με!… Πρέπει να πηγαίνω! βραδυάζει, δε μπορώ, πνίγουμαι!…
            Και αλήθεια βράδυαζε. Έξω η λάμψη κείνη, που ήτανε πριν, είχε χαθεί και το σκοτάδι ερχότανε.
            Ξύπνησα λυπημένος πολύ πολύ και με δάκρυα στα μάτια. ΄Εκλαιγα. Ποιος να ‘ταν, λοιπόν, κείνος ο φίλος μου, που τόσο, τόσο μ΄ έκανε να λυπηθώ, και που ακόμα που τον σκέπτουμαι δακρύζω;…

8 σχόλια:

  1. Θλιμμένο, αλλά όμορφο. Ωραία επιλογή Χριστινα μου. Καληνύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πανέμορφο,τόσο πολύ:')
    είχα ανάγκη να διαβάσω κάτι από το ιστολόγιό σου =)





    *γλυκούλα μου,νομίζω σε βρήκα στο tumbrl:D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο! Αλήθεια;
      Πώς σε λένε;
      (φτου! προδόθηκε η ταυτότητά μου; εκεί έχω φωτο μου! :Ρ)
      χαχαχα!

      Διαγραφή
    2. χαχα με βρήκες κι εσύ,προφανώς!




      έλααα,μια χαρά όμορφη είσαι!
      :*

      Διαγραφή
    3. Επειδή αν και μελαχρινή, μάλλον ξανθιά θα έπρεπε να είμαι, στείλε μου κάτι μπας και καταλάβω ποια είσαι! :Ρ

      Να'σαι καλα πάντως! Με κάνεις και κοκκινίζω! :)

      Διαγραφή
  3. ξαναέγραψε!μιλάει σαν προφήτης!ευχαριστώ για την αφιέρωση Χριστίνα!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα λατρεμένη! ;)
      Θα σου πω άλλη ώρα πώς τον ανακάλυψα...

      Διαγραφή

χμμ...